Θα μπορούσαμε να πούμε ότι κάποιος που θέλει να μάθει Αστρολογία επιχειρεί να αναζητήσει την ουσία της ύπαρξης του. Να μάθει να ερευνά τα συστατικά της ψυχής του. Ουσιαστικά να μάθει να προσεγγίζει το ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ μέσα από την συμβολική γλώσσα της Αστρολογίας.
Με παρόμοιο τρόπο, θα μπορούσαμε να πούμε, ότι αυτός που θέλει να.....
ασχοληθεί με την Καρμική Αστρολογία αναζητά τον πυρήνα της ύπαρξης του. Τον πραγματικό λόγο και τον σκοπό της ζωής του στον πλανήτη γη. Τι ήρθε να κάνει? Γιατί γεννήθηκε? Αναζητά τις καταβολές της ψυχής του. Τα γιατί του αστρολογικού του χάρτη!
Η λέξη "μοίρα" του ζωδιακού έχει άμεση σχέση με την Ειμαρμένη.
Tο όνομα "Ειμαρμένη" σχετίζεται ετυμολογικά με την λέξη "μοίρα".
Η λέξη προκύπτει από το αρχαίο ρήμα μείρομαι, που σημαίνει λαμβάνω σε διαμοιρασμό το μερίδιό μου.
Η Ειμαρμένη δημιουργεί γεγονότα όχι όμως ανθρώπινες ποιότητες, οι οποίες είναι αποτέλεσμα αποκλειστικώς της ανθρωπίνης ελεύθερης βούλησης.
Ο σοφός, γράφει ο Επίκουρος,...κοροιδεύει <την ειμαρμένη> που κάποιοι την παρουσιάζουν ως απόλυτη κυρίαρχο των πάντων, και βεβαιώνει ότι άλλα πράγματα συμβαίνουν κατ' ανάγκην, άλλα οφείλονται στην τύχη, άλλα όμως περνούν από το χέρι μας. Γιατί το βλέπει πως η αναγκαιότητα δεν φέρει καμία ευθύνη και η τύχη είναι άστατη, ενώ εκείνο που εξαρτάται από εμάς είναι ελεύθερο (αδέσποτον), και φυσικά επιδέχεται τη μομφή όσο και τον έπαινο
Η όλη περί Ειμαρμένης αντίληψη των Στωικών περιγράφεται λακωνικά από μία μεταφράση του Κικέρωνα, την οποία διέσωσε ο Σενέκας:
«Εκείνον που θέλει, οι Μοίρες τον οδηγούν, εκείνον που δεν θέλει, τον σύρουν» («dukunt volentem fanta, volentm trahunt»
Η Ειμαρμένη δημιουργεί γεγονότα όχι όμως ανθρώπινες ποιότητες, οι οποίες είναι αποτέλεσμα αποκλειστικώς της ανθρωπίνης ελεύθερης βούλησης.
Οι Μοίρες απεικονίζονται, συνήθως, ως τρεις γυναικείες μορφές που κλώθουν. Το νήμα που κρατούν στα χέρια τους, είναι η ανθρώπινη ζωή, συμβολίζοντας έτσι το πόσο μηδαμινή κι ασήμαντη αποδεικνύεται τελικά, αφού κόβεται με το παραμικρό, όπως η κλωστή.
Οι Μοίρες είναι οι δυνάμεις που ευθύνονται για τα καλά και τα άσχημα της ζωής του κάθε θνητού, από την γέννηση μέχρι το θάνατό του.
2 σχόλια :
Υπέροχο κείμενο.
Υπέροχο κείμενο
Δημοσίευση σχολίου